Skip to content

Enquête

TEACHERAID 3.0 – enquête voor LEERKRACHTEN/LEERLINGEN (3e graad SO)

Deze enquête kadert in de geïntegreerde proef van de leerlingen van het Immaculata Instituut in Malle. Ze bestaat uitsluitend uit gesloten vragen. Het oplossen neemt ongeveer 5 minuten in beslag.

Tot welke leeftijdsgroep behoor je? (leerkrachten)
  • 20-25  jaar
  • 26-35  jaar
  • 36-45  jaar
  • 46-55  jaar
  • 55+  jaar
M/V?  Man of vrouw?

  • M
  • V

JEZELF en ICT

Hoe schat je jezelf in op het vlak van ICT?

  • Geen of nauwelijks geen kennis
  • Beperkte  kennis
  • Voldoende kennis
  • Gevorderde kennis
Gebruik je volgende  toepassingen IN DE PRAKTIJK.
(Meerdere antwoorden mogelijk)

  • e-mail
  • Facebook
  • Twitter
  • filmpjes bekijken op YouTube
  • een PowerPointpresentatie maken
  • foto’s online bewaren
  • een  blog maken
  • computergames
  • GEEN VAN VORIGE
Hoeveel uur PER WEEK ben je NA SCHOOLTIJD online aan de computer/smartphone?

  • NIET
  • Minder dan 5 uur per week
  • Tussen 5 en 10 uur per week
  • Tussen 10 en 20 uur per week
  • Meer dan 20 uur per week

ICT TIJDENS DE LESSEN

Reageer op volgende uitspraken.
Leerkrachten moeten MEER ICT inzetten tijdens de lessen.  (Ga je met deze uitspraak AKKOORD of NIET AKKOORD?)

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD
Alle leerlingen  moeten de vrijheid hebben om hun eigen laptop/tablet mee naar school te brengen  en daarmee notities te maken.   (Ga je met deze uitspraak AKKOORD of NIET AKKOORD?)

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD
Wat zijn volgens  jou de belangrijkste redenen waarom ICT niet in alle lessen is geïntegreerd?  (Meerdere antwoorden mogelijk.)

  • De school heeft  te weinig infrastuctuur.
  • De  leerkrachten hebben te weinig technische kennis.
  • De leerkrachten geloven niet dat ICT in de les een voordeel  biedt.
  • De leerkrachten hebben te weinig ideeën over hoe ze ICT-moeten  inzetten.
  • De  leerkrachten hebben te weinig zelfvertrouwen.
  • Het  levert leerkrachten geen financieel voordeel op.
  • De leerkrachten  hebben tijdsgebrek.
  • GEEN VAN VORIGE

ICT en SCHOOLBELEID

Tijdens de pauzes moeten leerlingen gebruik kunnen maken van gratis draadloos internet.  (Ga je met deze uitspraak AKKOORD of NIET AKKOORD?)

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD
Op school heb je GEEN toegang tot Facebook.

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD
De school moet een  plan uitwerken om op korte termijn zoveel mogelijk papier uit de school te weren en proberen alleen nog op een digitale manier te werken.  (Ga je met deze uitspraak AKKOORD of NIET AKKOORD?)

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD

ICT en LEREN

Door de komst van  het internet is het studieniveau erop achteruit gegaan.  (Ga je met deze uitspraak AKKOORD, NIET AKKOORD, of is er GEEN VERSCHIL?)

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD
  • GEEN  VERSCHIL
Meer  ICT-integratie op school geeft jongeren meer toekomstkansen.  (Ga je met deze uitspraak AKKOORD, NIET AKKOORD, of is er GEEN VERSCHIL?)

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD
  • GEEN  VERSCHIL
Jongeren leren  ICT-vaardigheden buiten de school. De school hoeft GEEN EXTRA aandacht aan te besteden aan het integreren van ICT in vakken.  (Ga je met deze uitspraak AKKOORD of NIET AKKOORD?)

  • AKKOORD
  • NIET  AKKOORD
%d bloggers like this: